Pandémia: Új kihívások előtt az informatikai vezetők

febr 16, 2021 | Aktuális, Üzlet

Informatikai vezetők útmutatója az új normális üzleti környezetben

A pandémia és a technológiai fejlődés számos társadalmi és üzleti változást hozott magával, amelyek a járvány elmúltával is velünk maradnak. Az új normális az informatikai vezetők vállalaton belüli szerepét is felülírja: felelősek lesznek a szervezet rugalmasságáért, innovációs képességéért, a pandémia kihívásokra adott gyors válaszaiért. Egyszóval a cég növekedési pályára állításáért.

A koronavírus-járvány felforgatta a tavalyi évet, számos váratlan helyzetet teremtett az üzleti szféra szereplői – akár kicsik, akár nagyok – számára és korábban soha nem látott körülmények közé lökte a vállalatok informatikai vezetőit is. 2021 is tartogat meglepetéseket: valószínűleg továbbra is szembe kell néznünk a pandémia kihívások terheivel, olyanokkal, amelyek már ismerősek és olyanokkal, amelyekre nem számítunk. Viszont a jó hír az, hogy kezd körvonalazódni az új normális. Hogy mit jelent ez a CIO-k számára?

Pandémia kihívások

Mivel a COVID-19 bebizonyította, hogy a modern vállalkozások sikerét a digitális infrastruktúra határozza meg, a jövőben az informatikáért felelős vezetők cégen belül betöltött szerepe is sikertényezővé válik. Kérdés, sikerül-e integrálódniuk az eddig főképp a pénzügyi és az értékesítési szakemberekből álló döntéshozói körbe, boldogulnak-e a bonyolult, új kommunikációs stílust megkövetelő, turbulens környezetben. Mindenesetre a pandémia drámai módon felgyorsította a globális digitális átalakulást és arra kényszeríti az informatikai döntéshozókat, hogy cégeik túlélésének és jövőjének motorjaivá váljanak.

Persze a CIO-knak sincs varázsgömbjük, mégis azt várja tőlük a világ, hogy képesek legyenek meghatározni a technológiai környezet fejlődését, és felkészítsék vállalataikat az alternatív jövőre. Az agilitás és a gyors alkalmazkodás lesznek az elkövetkező évek leggyakrabban említett sikertényezői.

Az IDC összegyűjtötte azokat a technológiai, piaci és az ökoszisztémákat befolyásoló trendet (FutureScape: Worldwide CIO Agenda 2021 Predictions), amely meghatározza az informatikai vezetők életét az elkövetkező 3–5 évben. Az alábbi pontok lehet, sok hazai informatikai vezetőnek távolinak tűnnek, ám a globális világban a piaci verseny nem ismer határokat!

6 pandámia kihívás és lehetséges válasz az IDC szerint

  • 2022-re a CIO-k 65%-a képes lesz adatokkal, mesterséges intelligenciával és biztonsági megoldásokkal felvértezni a frontvonalban dolgozókat annak érdekében, hogy javuljon azok termelékenysége, alkalmazkodó- és döntési képessége a gyorsan változó világban. Azok a vállalatok, vállalkozások lesznek sikeresek, ahol a munkatársak autonóm módon működnek, és akár bizonytalan körülmények között is képesek önálló döntéseket hozni. Ehhez a munkatársaknak naprakész adatokra és intelligens eszközökre van szükségük.
  • 2021-re a CIO-k 30%-a elmondhatja magáról, hogy kudarcot vallott az egyre fokozódó kibertámadásokból, kereskedelmi háborúkból és hirtelen összeomlásokból fakadó problémák leküzdésében és a vevői bizalom helyreállításában. Pedig a cégek többsége költ az informatikai biztonságra.
  • A pandémia idején felhalmozódott technikai adósságok a CIO-k 70%-ának életét fogja beárnyékolni a következő években. Szembe kell nézni pénzügyi nehézségekkel, agilitási gondokkal és kényszerű felhőbe költözéssel. A járvány idején rövidültek a korábban megszokott IT protokollok, annak érdekében, hogy az új digitális megoldások gyorsan – időnként szó szerint egyik napról a másikra – hadrendbe állíthatók legyenek. Az ebből fakadó deficiteket fel kell számolni.
  • Mivel a jövőben a digitális infrastruktúra válik az üzleti világ mozgatórugójává, az informatikai vezetők komoly szerepet kapnak a vállalati döntéshozatalban. Az informatika határozza meg a vállalati technológiákat, csökkenti a működési kockázatot, optimalizálja a költségeket. Összességében főszerephez jut az üzleti élet helyreállításában.
  • 2024-re a biztonságos munkakörnyezet támogatása érdekében az informatikai döntéshozók 50%-a felgyorsítják a robotizálást, automatizálást és a munkakör részévé teszi a változásmenedzsmentet. A következő öt évben a jelenlegi munkaerő-állomány 16%-át helyettesítik mesterséges intelligenciával, ami hatással lesz a vezetési módszerekre, munkaszervezésre, munkakultúrára.
  • Az informatikai vezető feladata a gyors innováció feltételeinek biztosítása. Egy hibrid/felhő infrastruktúrában kell létezniük, és kezelniük kell az „as a service” munkafolyamatokat. A vállalati rendszereket össze kell, hangolják különböző külső platformokkal, adatokkal és alkalmazásokkal. Egy-egy cég több ökoszisztémában is részt fog venni. Kulcsszó az interoperabilitás, a rugalmasság, a skálázhatóság és a hordozhatóság.

Hamarosan érkezik cikkünk második része!

Engedjük el a tökéletest: az idő pénz, ne pazaroljuk!

Engedjük el a tökéletest: az idő pénz, ne pazaroljuk!

Megfelelő vagy tökéletes Cégvezetőként hogyan optimalizáljuk a munkát? Cégünk vezetésekor hajlamosak vagyunk a tökéletesre törekedni, azonban ez nem mindig hozza a kívánt eredményt. A kevesebb néha több, ha a befektetett időről és energiáról van szó, és az ördög talán...

NE MARADJON LE!

Kérjen értesítést a legfríssebb tartalmakról!